Detall nota de premsa  

La fabricació de mobiliari urbà i elements de formigó, entre les possibilitats

La Fundació Mar presenta al Saló Nàutic opcions per reciclar la fibra de vidre dels vaixells

La fibra de vidre dels vaixells en desús pot convertir-se en peces de mobiliari urbà, elements de formigó o pot servir per a la producció energètica. La Fundació Mar ha presentat avui aquestes propostes al marc del Saló Nàutic, juntament amb el projecte del primer Centre de Reciclatge d'Embarcacions que funcionarà a Europa.

La Fundació Mar ha presentat aquest matí al Saló Nàutic de Barcelona les primeres aplicacions industrials del reciclatge dels residus que genera la flota catalana en desús. Aquesta flota està integrada per aproximadament 65.000 embarcacions de las quals anualment l'1,5% deixa de prestar servei, cosa que representa unes 970 unitats i entre 700 i 900 tones de fibra de vidre. Diversos estudis demostren que aquest volum de residus es pot transformar en combustible energètic per al funcionament dels forns de clinker (fàbriques de ciment), o utilitzar en la fabricació de mobiliari urbà, elements de formigó i biotips submarins.

D'altra banda, Fundació Mar està treballant en la creació del primer Centre de Reciclatge d'Embarcacions que existirà a Europa, que es va donar a conèixer l'any  passat, i promou el desenvolupament d'un pla de gestió de residus nàutics. El conjunt d'aquestes accions s'emmarca en el Projecte Blau: Mar & Sostenibilitat, impulsat per l'Associació Nereo, el Saló Nàutic Internacional de Barcelona i la mateixa Fundació, amb l'objectiu de sensibilitzar a les empreses de la responsabilitat de respectar el medi ambient.

Activitats destacades del saló previstes per a demà
Congrés de Turisme Nàutic: Innovació i Turisme en la nàutica recreativa espanyola
10.00h - Recinte de Gran Via - Nexe del pavelló 4 - Sala 4.1

Presentació de la XXXIV edició de la regata Christmas Race
13.00h - Hall Europa - Sala Protocol

A més, es celebraran diferents conferències, presentacions i jornades tècniques organitzades per l'Associació d'Indústries, Comerç i Serveis Nàutics (ADIN), per la Asociación Española de Escuelas Náuticas de Recreo i per la Federació Catalana de Vela, entre d'altres. (Per a més informació: www.salonnautico.com, programa d'activitats)

Barcelona, 10 de novembre 2009

Imatges disponibles aquí

Gloria Dilluvio / Mª Eugenia de Andrés
93 233 21 72 / 93 233 21 68
gdilluvio@firabcn.es / mandres@firabcn.es



 
Tornar
 
  • Novetats dels expositors
    Els nous vaixells i productes que es presenten al saló.